Julgodis med smak av glögg

Några av godbitarna jag och Agnes bakade idag!



En på jobbet hade gjort "mini dammsugare" med glöggsmak, som var så där lagom stora
och jättegoda!
Så jag bestämde mig för att göra det hemma som julgodis i år.
Agnes skulle ju så gärna hjälpa mig såklart, och då kom jag på att vi skulle göra dom som tomteluvor.
Agnes tyckte det var en bra idé!




Vi började göra en chokladbollsdeg - smaksatt med glögg istället för kaffe.
Sen kavlade vi ut röd marsipan och rullade in en chokladbolls "sträng"
Sen skar vi upp den långa rullen i bitar och formade ena sidan spetsig.
Och slutligen så doppade vi dom i vit choklad.
TADAAAAA!
Vi gjorde även bollar och rullade dom i hackad mandel.
Sen avslutade min lilla pysselfia med att göra en bajskorv=) Som ni kan se på bilden!


Kommentarer
Postat av: annica

Måste bara säga så otroligt duktig o huslig du är!! Jättesöta tomtegodis =) . När jag blir gammal ska jag bli lika huslig som du ;=)

2010-12-22 @ 13:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0